lördag 16 april 2011

Trä Tutorial (CartoonStyle)

Här om vecka presenterade jag mina pistorliers på bloggen och även på en mängd forum. Mottagandet var varmt och jag fortsatte på 10st handgunners. Flera användare på forumen bad om receptet på hur jag målade trädetaljerna på gevären och jag skrev ihop en liten lista.
Jag målar ganska så "cartoonigt" har jag fått talat om för mig. Vilket är på gott och ont
antar jag:) Tänkte dela med mig av denna här också ifall någon är sugen att prova.

Bild och recept (Klicka på bilden för att förstora)

1) White base
2) Flames of War colours, Chocolate brown
3) Stripes in scorched brown
4) Highlight stripes Bestial Brown
5) Final higlight vermin brown

Tip: Keep the stripecolours quite watery, if they turn out 2 opaque, just go over them again until satisfaction

3 kommentarer:

  1. Snyggt! Dessutom kan man få fram ännu mer cartoon- känsla genom att göra ytterligare ett eller två ännu ljusare steg. Avsluta med en ben- färg av nått slag kanske. Det som är kul med det här är att man genom den här tekniken kan få fram olika träslag genom att mixa i exempelvis lite rött för mahogny. Snyggt, tydligt och bra jobbat!:)

    SvaraRadera
  2. Riktigt bra, två tummar som Maratin sa, upp men även två stortår ;)

    SvaraRadera