lördag 20 augusti 2011

Armies on Parade WIP2

Jag lyckades få fram ungefär en timmes arbetstid på det här projektet i går kväll. Det är inte så stora förändringar som skett sen förra bilden, men fler delar är limmade, lite mer sand har kommit till. Sedan har botten börjat få på sig sin grundfärg, men jag har slut på spray och att köra med airbrush går inte så snabbt (även om det går snabbare än med pensel) så det kommer att ta lite tid det här. De terrängbitar som står ovanpå, träd och liknande funderar jag på att inte limma, då det kommer att bli en omöjlighet att transportera den här pjäsen in till Stockholm. Därför tänkte jag sätta den terrängen i sann Muffin- anda, magneter! Muffin, du är vår magnetexpert, några spontana tankar?

Jag har dessutom snart monterat och grundat nästan alla modeller som skall vara med, jag glömmer bort att jag skall måla modeller också och inte bara basen så jag har nog inte så gott om tid som det känns...

Det här är vad jag pysslar med just nu och därför inte tar nya målningsuppdrag just nu, men efter det här är jag öppen för en diskussion igen.


1 kommentar:

  1. det ser grymt ut denniz, jag har spendera lite mer tid på att måla på min arme just nu. har fyra havie guards som snart är 50% klara.

    om du ska magneta terängen, så skulle jag använda mig av följande magneter.

    http://www.maelstromgames.co.uk/index.php?act=pro&pre=mfx_hob_mag_dsc_201_000

    jag skulle panga en magnet på dom små träden, tre på dom stora.

    så det skulle bli så här.

    små saker = 2 magneter
    Stora saker = 6 magneter

    Då det är stora och ganska kraftiga så lär det nog duga, du kan nog till o med klara dig på fyra magneter som allt på dom stora sakerna.


    jag har för övrigt lämna in din sand på DL så du får ta dig in till stan och hämta den burken. det finns got om sand där för att kunna täka allt två gånger skulle jag tro.

    det är nog inte allt för smart att grund måla allt med din ari brush då du kommer att slita på den ganska mycket, och du kommer behöva låta den villa ganska många gånger med.

    tänk på att du inte ska köra den mer än 30-40min max det är då den börja ta lite sakda.

    så vänta med det tills du kommer till att börja måla sanden eller om du vill skugga något på brädet.

    det är lite spontana saker jag kan komma på just nu, ser att jag fick ut en stor jävla väg med text men jag hoppas att något hjälper.

    SvaraRadera