torsdag 8 september 2011

Armies on parade, jag gjorde det!

Jag upphör aldrig att förvånas över livet och mig själv, återigen blev jag överraskad. Jag har slutfört mitt projekt till Armies on Parade. Jag kommer kanske att lägga till lite extra buskar eller murgröna till basen, men den duger som den är just nu också. Det här har tagit upp det mesta av min fritid de senaste tre veckorna (i realitet inte mer än kanske 1-2h om dagen som mest, men det är mycket när man har små barn).

Det här projektet hade aldrig kommit till liv utan Maria, mina två barn Noomi och Lion som alla har vart en inspirationskälla till detta, tack för att ni står ut med mig och mina dumheter. Detta projekt tillägnas er.

Det är galet svårt att få till bra bilder av nått som är såhär stort (61x61cm), men jag kanske gör ett nytt försök senare. Nu återstår bara att fundera ut en bra lösning på transporten av detta monster.

10 kommentarer:

  1. bra jobbat kompis, jag har lite eliter kvar att fixa till sen är det brädet som ska målas så jag vet inte om jag kommer att hinna. Det lär jag nog göra ( hoppas jag iaf)

    Om jag får klaga på en liten sak, så tycker jag att den är lite för mörk och dina gubbar sugs in i brädet. Det är både bra och dålig men jag hade nog velat set ett lite ljusare bräde så att man kan se dina fantastiska gubbar. Det är nog det ända jag hade valt att ända men det kommer bli rolig som satan att se allt detta live :D

    kommer du att ha med dig barnen på lördag ?

    SvaraRadera
  2. Tack Muffin, Jag ville ha en enhetlig och mörk känsla på hela projektet, men det är klart...kanske hade det fungerat bättre med lite starkare kontraster. Jag ska fundera lite i kväll och se om jag ska göra nån ändring på det. Däremot så ska jag försöka göra om löven lite, nu när jag har tittat på den ett tag så tycker jag inte riktigt att det funkar såhär. Tid och lust får avgöra om det blir nått ändrat.

    Som det ser ut nu kommer jag inte att ha barnen med mig på lördag, det är lite svårt att få emd sig sakerna ändå. Jag måste se om jag kan bygga nån låda eller nått åt det där monstret.

    SvaraRadera
  3. riktigt snyggt , du få verkligen en känsla i den här dioraman älskar höst färger och wood elves

    ända jag skulle vilja se är mer trämen
    kanske orion med
    men du hade ju ont om tid så det är förlåtet haha

    SvaraRadera
  4. Tack.
    Jag har egentligen 3st Treekins till och 2(!)st Orion, men Treekinsen har jag inte hunnit bygga ihop ännu och när det gäller Orion så har jag två Finecast modeller, men båda hade så dåliga gjutningar att det var inte värt besväret. Tyvärr, jag hade också gärna sett fler träd...men times, fly.

    SvaraRadera
  5. Nu är jag tokigt nyfiken på ditt vattenfall.
    Hur och med vad gjorde du det?

    SvaraRadera
  6. Det är gjort med watereffect till största delen. Om du ger dig till tåls i några dagar skall jag göra en guide till det.

    SvaraRadera
  7. Toppen ser fram emot den guiden

    SvaraRadera
  8. Snyggt! Håller dock med om att den som helhet är aningens kontrastlös, gubbarna förtjänar att sticka ut mer.

    Ser också fram emot att se hur du gjorde vattenfallet.

    SvaraRadera
  9. Ah, Denniz!

    Du gjorde det! Vilke insats måste jag säga! VErkligen imponerad av slutresultatet. Vattenfallet blev grymt bra. Hoppas det nu går bra att frakta in det och att du kan plocka en placering! Lycka till!

    SvaraRadera
  10. han kom på treddje plats och drog hem en biljet till games day i england. skönt att man hinner planera sin resa lite gran haha

    SvaraRadera