onsdag 23 december 2009

Jule tider...

Då är julen runt knuten och alla gör sig redo för att spendera den fösta vita julen på typ 10år, det enda vettiga skulle vara att griljera jul skinkan och klä granen. MEN som ni alla vet så är jag en fattig student med en fem månaders som så min roll i dag har vart att skiva om orättvisor i det pedagogiska spelet mellan lärare och elev och i morrn så ska jag jobba hela dagen... så jag kommer att missa allt vad jul heter. Men jag ska inte vara bitter det är alltid någons lott att behöva jobba när ingen annan vill.

Jag hade inte bara tänkt att gnälla i, utan tänkte försöka sprida lite glädje med. Jag kommer att ha 20% rabatt på alla ordrar som bokas in under jul så det är bara att passa på.

Jag som är svag för forgeworlds drednought blev helt överlycklig när jag såg att dom i dag har släppt två nya dreads nämligen en spacewolf och en ravenguard.


Dom har även en ny snygg big meck, den skulle vara nått för dig oskar.


Och jag fick förfrågan om tutorials och den uppgiften känner jag är rätt stor just nu, men om jag ska skriva lite om den.

Blending:
Det huvudsakliga när man ska göra blendings är att man använder extremt tunn färg 1.3 alltså 1 del färg och tre delar vatten, man kan använda en massa dyra medel men vatten funkar fin fint. Se till att det är rent vatten bara, och VIKTIGT är att ha olika vatten behållare för metall färg och vanlig färg.

När man applicerar de tunna lagerna färg så bör man ha i åtanke att den mesta färgen hamnar där man sist hade penseln, så om man ska ha ett ljus parti så börja där det ska vara ljusast och sluta där det ska vara mörkast. Sen se till att färgen verkligen hinner torka mellan de olika lagerna, annars kan det bli total katastrof. Sen är det bara att göra om den proceduren tills man får den nyans man är nöjd med.

Man kan även tänka på en annan sak när man blendar är att det är väldigt effektfullt att skugga med kontrast färger,

NMM:
De färger jag andvänder är följande Burnt umber - Goldbrow - Gold Yellow - dead whit. Man han även förstäka de mörkar partierna med en tunn svart.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar