tisdag 19 april 2011

Strippa sina gubbar

Aloha folket,

här kommer en liten tutorial på hur jag bruka stripa mina gubbar. jag har prova lite olika saker och kom fram till att det här setet passa mig bäst. Så jag tycker att vi börja nu ^^

Det du kommeratt behöva är följander saker. En bra tandborste som är mjuk eller mellan mjuk att ha båda är bäst. Ett par plast vantar så att du inte tar sönder dina händer, det kommer ta ett tag att skruba bort färgen så det är dum att ta sönder dig själv på vägen. Sen så använder jag även en kniv som jag har böjt lite gran längst fram så att jag ska kunna skrapa ut färg på platser som jag inte kan borsta t.ex runt SM pads där bruka det lagras ganska mycket färg.
Jag använder mig av Ajax kök det är nästan samma sak som Simpel green borta i usa, jag sa och foska fram vilka saker som finns i och det är ganska så samma grejer. Den här är väldigt snäll mot plast och smälter inte bort några detlajer i dinna modeler.
Här kan ni se två stycken Hive Guards som kommer att skrubas rent från färg. Tvätten kommer även att mjuka upp lim så ta det lungt när ni börja skrubba och bli inte rädd om saker börja ramma sönder ^^
Här ligger dom och badar i geggan, låt dom ligga där över natten och bada så kommer dom att bli sköna till dagen efter ska ni se. Värt att säga är att det är ganska drygt du kan ladda upp burken med ajax och låta den stå där, det går att använda den många gånger innan man måste slänga den. Jag har nu använt mig av en halv flaska sen början av året.
Så här blev den efter att jag gick loss på killen, jag fick även av ett par ben och armar på dom.
Så där har ni min hemlighet på hur jag strippa mina gubbar, ganska rakt på och enkelt. Hoppas det här hjälper er.

muffin

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar