söndag 4 december 2011

Flesh tearers scouts och Fury of Dracula WIPs

Jag har en plan att göra klart mina Flesh tearers scouts före jul, så det var hög tid att bygga ihop alla och börja ge dem lite färg. Jag hade redan börjat måla på en av dem, men de andra var ganska bortglömda. Igår sattes de ihop (förutom en heavy bolter) och de började få lite färg på sig. Så här ser de ut idag
Förutom att bara pyssla med Flesh tearers så gav jag modellerna till Fury of Dracula lite färg, de är absolut inte färdiga, men alla har färg på sig i alla fall. Jag räknar med att de blir klara på en eller två kvällar. Modelelrna till Fury of Dracula är betydligt mindre än GWs modeller, och det blev lite som att lära sig måla på nytt då det var väldigt länge sedan jag målade nått i en mindre skala. Sist var väl när jag spelade Epic Space marines runt -95... Dracula och donnan är de som har mest kvar att göra då jag framför allt måste lägga lite tid på att få ansiktena acceptabla. Så här långt har jag kommit i alla fall.

5 kommentarer:

  1. ser lovande ut kul att se att du hittat målar suget igen.

    SvaraRadera
  2. Ja, det är sköt att känna lite inspiration igen! Hur blir det med en ny Painting jam, det var tal om att köra en på Narrens spel, finns de planerna kvar?

    SvaraRadera
  3. planerna finns nu ska man bara finna en tid som passar alla

    SvaraRadera
  4. Vad kul! Hör av dig när du börjar planera så hinner jag boka upp den dag det kommer att ske på:)

    SvaraRadera
  5. prata lite med jonas på Arcan här i sthlm. och det ser ut som dom kommer att köra lite mindre paint jams på tisdagar. ska in och prata med han och se vad som händer, men det kan vara något för oss i sthlm.

    jag vill med veta dag och tid för narre spel grunkan. vill inte missa äran att få se dig igen martin.

    SvaraRadera