torsdag 8 december 2011

MERCS wip

Yo,

Efter att ha fixa lite GS jobb på dom här gubbarna så kom färgen fram. dom kommer att vara gula,svarta och gråa knä skydd. jag prata lite med denniz igår med och fick lite tipps på att måla gult dock hade jag inte GW´s grund färg som han rekomendera. Så jag fick blanda till min egna som var typ lika dan, tog rotten flesh,en ljus brun kaki, och lite bad moon yellow smeta runt det i min AB. Och sen börja jag grunda dom med min mix som blev ganska bra när det torka efter det så drog jag över devlin mud på allt. För att få dom bruna skuggorna jag var ute efter.

Efter det så börja jag lägga på mer gult,gul wash och vit i min mix för att dra upp tonerna. det blev inte riktigt som jag hade tänkt mig men gult blev det iaf. nu är det bara kvar att fixa en sista hög ton på det gula och sen är det klart. jag passa även på att grunda alla baser i brunt och sen så börja jag måla lite på deras väskor som dom har.

Jag hade inte tänkt på det så mycket när jag jobba med figarna men när jag börja måla dom så såg jag hur mycket detaljer och små saker som dom hade. Dom är helt galna när man får spendera lite tid att kolla väsnkor och små saker äver allt, kommer bli grymt roligt att måla dom.




jag kom på under natten när jag sov att jag ska måla det svarta nu och göra ett litet trix jag har använt mig på när jag måla goblins ni få se det sen. kan inte ge ut alla min hemligheter då kommer ni bli så duktiga och jag blir utan jobb.

så ser dom ut just nu väldigt gula och glada, jag kommer att tona ner det lite när jag har mer saker gjort eller så dra jag upp det mer jag vet inte hur jag vill göra det. Den svarta färgen kommer att få seta tonen på vart dom kommer att få gå.

peace muffin ^^

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar