onsdag 21 december 2011

Typhus - Wip

Howdy, 

Idag händer det mycket i målar väg vilket är ganska roligt inte någ med att jag har måla lite till mig själv. men när jag gick ut för att kolla posten så hade min Typhus komit fram. Detta är en fig jag ska måla upp till en kund, han vill ha en test gubbe innan han gör ett val att få en arme upp målad.

Jag har aldrig målat i dom här färgerna vilket kommer bli en utmaning för mig, men jag har länge gått och fundera på att köppa just typhus för att måla upp på skoj. Julen är ändå ganska snäll mot mig i år fast jag har haft det lite körigt nu i höstas.

hur som ingen vill höra rant om målare utan vi ska parat lite om den här salta killen. Jag börja grunda han som vanligt i Cryx grönt (använder den till allt nu för tiden) efter det så gick jag över honom med Thrall Flesh,cryx grön,dheneb stone och lite devlin mud. blanda till det ganska så hårt. efter att det var klart så gav jag min mix mer av D-stone för att ljusa till mixen, efter att jag var nöjd med detta så gjorde jag min hemlis jag bruka göra ibland. Jag kommer inte säga vad jag gör utan spara det till en Guide jag ska skriva efter ny år. 

bilden är inte top det man inte ser nu är det gröna jag la på slutet. jag runda av den med en väldigt tun grön glaz jag blanda till. Det är bara top detaljer som fick den här glazen över sig, jag målar med AB om ni undra.


Den här killen plus MERCS är det jag kommer att jobba med under julen.

kramz muffin ^^

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar