tisdag 31 januari 2012

Necrons

Hej folket,

Då var 4 av 6 necrons klara, kommer att grunda tre till imorgon med spendera resten av dagen på att måla klart en space hulk terminator. Dom nya necrons har varit roliga att måla, sen att jag fick måla 4st crypt killar blev bara för mycket för mig. Av alla nya necrons så var just dom här gubbarna allt jag var sugen på att måla upp och jag fick det till slut. tur att jag inte gick och handla på mig någon hehe, det ända jag har haft problem med är fine cast. jag tycker att det har varit väldigt mycket jobb med att försöka fixa till gubbarna sen så går saker o ting sönder så himmla lät. vilket jag inte tycket är så hett om jag får säga min mening i det hella, det kommer ta ett bra tag innan jag tycker om fine cast.

Jag vill helst jobba med ten eller plast, den hårda resen från PP är inte fel den heller. mycket skön att sitta och slippa och skära på. men nu ska vi prata lite mer om Mr:necron här, jag har valt att göra dom i röd öken tema. tycker det röda tonerna passar bra in med allt guld man ser på dom. jag grunda stenen med en kaki färgg och drog över med brunt pigment som jag gav extra mycket vatten. så att det skulle bli lite transparant, det ser man inte så bra på bilden.

jag är inte 100% nöjd med dom redigt än, och kommer att fortsäta att trixa vidare med dom. 


Det som inte sysn på bild här är OSLen jag gav dom på ryggen och staven.



2 kommentarer:

  1. Schyssta Necrons! Hur skulle det se ut om du testade att göra sand istället för sten i öken tema, samt gulnat gräs istället för grönt? Men snyggt jobbat helt klart!:)

    SvaraRadera
  2. ja man skulle klart kunna göra sand, men jag har valt att köra med sten nu. på grund av att deras stav är så lång och slår i bordet. detta kan bli segt när man spelar att den fassnar över allt.

    så det finns en bak tanke med att dom står där dom gör hehe.

    sen att man använder sig av ett annat gräs är utan tvenkan en mycket bra ide. dock har jag inte den färgen hemma just nu så det fick bli min vanliga.

    sen när jag får in mer pengar för målar jobben kommer jag att gå bananas med att handla på mig basnings matrial. vi prata om ca 1000-1500kr så har jag för två år fram.

    SvaraRadera