onsdag 4 januari 2012

Typhus klar

 Yo,

Då var typhus klar till slut efter att basen har fått tokra över natten så tog jag mig tid nu att plåta honom. Jag är väldigt nöjd med hur han sluta, och detta är klart den roligaset modelen jag har målat än så länge. Kommer nog sluta att jag köpper en egen till mig själv och gör en liten arme.

Så vad har jag lärt mig av det här jobbet, jag har lärt mig att blenda lite mer men långt från nöjd. jag har även lärt mig att måla med väldigt tuna lager färg. tunna i som väldigt mycket vatten och ge tid till färgen så att man bygger upp tunga lager på det man ska blenda. Jag prova det på flugan som han har på axen, skulle ha kräma på lite mer. men jag var ganska osäker på den här tekniken så jag fega ut i sista sec hehe

jag har lärt mig att jobba till rostet lite bättre och jag prova en ny teknik att ta bort och blenda in rosten genom att använda en smik borste, en sån där puff sak man har till ögon skuggan. Jag blöte ner den smalla sidan ganska mycket för att ta bort rost. sen vände jag på borsten och duta med den andra för att jobba in rosten.

 Här kommer iaf lite bilder på hur han sluta, man skulle behöva lite fler vinklar för allt syns inte just nu ser jag. men det är bara skriva vad ni tycker om den, "dem suger" komentar går bra med men jag vill ha en förklaring till varför den suger i så fall.







5 kommentarer:

  1. Hejsan! Jag tittade in på din blogg.

    Jag letar efter någon som kan mot betalning måla upp mina space hulk figurer. Har du tid att göra det? Det är den senaste versionen av spacehulk och alla figurer i det spelet vill jag ha målade till den kvalite du har displayade som målade.

    Jag skulle även vilja skepp figurer till dreedfleet målade.

    Jag har samtliga figurer.

    Jag har beställt kommissions själv förut och är målare själv.

    MVH
    Bijan Ajamlou

    bijan@newcad.se

    SvaraRadera
  2. Hej bijan,

    Jag har nu e-posta dig roligt att du tycker om mina saker.

    SvaraRadera
  3. Det negativa jag kan se är att den gröna ser väldigt torr ut. Den är platt, blek och utan nyanser. Det kan ju vara att fotot tar bort detaljerna, men det syns i alla fall inte.
    En annan detalj som ser "ofärdig" ut är hålen på toppen av hans "spiror/avgasrör". Borde inte de göras så att de ser mer ihåliga ut? Eller kanske fylla dem med lite iögonfallande slem el. dyl. :P Något som ger lite kontrast.

    SvaraRadera
  4. ....vill bara tillägga att rosten är sjukt bra gjord :D

    SvaraRadera
  5. rören ska vara organiska, och visst kan man smeta på lite vatten FX för att få till det som mer slem. men det var inget jag tänkte på just då kommer prova det nästa gång.

    Och det gröna är långt från plat, jag var mer ute efter en matt färg känsla på honom. men han har mer djup om man kollar live så att säga ^^

    peace

    SvaraRadera