lördag 5 november 2011

Mer Orks

Ok, jag tror seriöst att inspirationen är här nu. I går hade jag fått färg på 15 Orks (av 30), ingen helt klar, men i stadiet från grundfärger och skuggor, till redo för battle damage. Idag är den siffran att 30 (av 30)! Orks har alla grundfärger samt skuggor. Alla sitter på sina baser (majoriteten av dem behövde pinnas) och baserna har sina grundfärger, bara finlir kvar på baserna. Det betyder att alla Orks nu är redo för finliret, det vill säga highlights.
Återigen är fotot klent, men jag ska försöka köpa mig en kamera snart.
När det gäller receptet för deras hud så är det jätteenkelt, tre färger. Svart, Dark green (VMC) och Stone grey (VMC). Blanda till en lagom mörk nyans av svart och grönt som grund och sen lägg till Stone grey för highlights. Sen går jag över vissa av dem med lite wash i olika färger, exempelvis rött och blått för att få lite liv i huden.
Hoppas att det hjälpte!
När alla Orks är klara har jag ytterligare några projekt jag längtar att få sätta fart med. Först lite mer Mansion of Madness, samt några modeller från Fury of Dracula, en Flesh tearers arme, mina Cryx till Warmachine samt ett projekt som involverar en Death korps of Krieg till "häst".

Jag misstänker att det kommer mer från mig om inte allt för lång tid...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar