onsdag 14 december 2011

Cryx Scrap thrall

Jag byggde en bas och grundade en Scrap thrall till mina Cryx härom dagen. För en eller två kvällar sedan började jag måla på den och så här blev resultatet. Tanken är att den skall spelas med och för det syftet tycker jag att målningen duger.

Total arbetstid inklusive torktider för lim, basning, pinnig är ungefär 4h. Målningen är totalt ca. 3h. Det enda som är kvar att göra är att basen skall få en skvätt Water effect, och det blir Vallejos Still water till den här basen. tidigare har jag använt deras Water gel, men nu blir det i flytande form (för att se hur stor skillnaden är mellan de olika produkterna). Innan den ställs på spelbordet skall jag också måla dit front arc´s, men det är inget som behöver vara med i den här bilden (det ser inte så snyggt ut).

Det var behovet av att få ta en paus från comission målande och göra nått åt mig själv istället som gjorde att jag började på den där, och det var riktigt roligt att måla nått som inte kommer att packas ner och postas iväg så fort den var färdig. Ni kan räkna med att det kommer att komma fler Warmachine saker från mig inom den närmsta tiden, sen Nightwretch, en Deathripper, en Slayer, en Warwitch siren och Deneghra står på tur att få lite färg på sig. Sen skall jag speltesta min 15p- lista. Muffin, är du redo?;)

1 kommentar:

  1. den blev redigt bra dude, tycker om att du har gjort det lätt för dig. Kommer bli roligt till nästa år att se många nya speed paint tekniker växa fram.

    Jag är redo för dig inga problem, jag skulle rekomendera att du läser igenom deras snabb start regeler. Det är ett nytt tänk du kommer in i och kommer ta ett tag för ditt huvet att fatta hur allt hänger ihop.

    din lista kan bli lite lurig men du kommer helt klart att ha roligt med den.

    vi får spela lite sen efter julen börja lugna ner sig, jag kommer att vara på resande fot till ny år X_x.

    SvaraRadera