torsdag 19 januari 2012

Stor uppdatering

Hej hej,

var ett tag sen jag posta något här på AtW men nu kommer det många saker. Jag ska även föröska att posta mer regel buntet men mer wip bilder och andra bra poster. men detta är vad jag har haft för mig nu den senaste tiden. Efter att ha tagit ett litet studie uppehåll så har jag valt att måla på hel tid, det är ganska sweet men samtidigt är det svårt att få till det till hyran. men om jag är på gassen nu dom här två veckorna så kommer jag nog kunna att fixa det.  Så önska mig lycka till, jag lär behöva det ^^




först ut är mina MERCS jag har jobbat på åt arcanonline.se dom har varit väldigt roliga att måla. Svår var dom med då det är så mycket detaljer som man vill in och greja med. men jag försöker att hålla dom TT+ får se vad folket i butiken säger om dom. det är inte upp till mig att bedöma nivån på saker. Det är ju kundernas jobb tycker jag, jag ska bara slava hårt så ni blir glada :D (ett skämt) 


Efter dom så har jag jobbat en del med space hulk nu, kunden ville ha dom i GW färger vilket har varit lite klurigt för mig att fixa. jag har prova mig fram med lite olika färg mixar. och jag har nästan hitta en som jag tycker passar. Jag fick låna en GW tidning som förklara hur man målar dom. men jag saknar en av färgerna, så jag fick trixa lite gran. bilden blev väldigt ljus så man kan inte så så mycket på den just nu, vill bara få ut lite saker nu. kommer bättre saker inom kort. rolig men svår som satan att måla tycker jag, grymt mycket detaljer över allt på dom. 



Det tredje jobbet jag sitter med nu är lite orc´s dom kommer att bli roliga som bara den att måla. jag kommer att använda mig av Denniz super coola färg schema att måla dom, mörk gröna med gråt i sig fast jag kommer att göra en specialare på dom. se om det funkar måste fixa lite andra saker innan jag kan börja med dessa. Det som inte är med på bild nu är 3 killa kanz,8 tank buztaz samt tre HQ så det är lite att fixa.


Och det sista jobbet jag har just nu är lite necrons, och dom var även dom första att ta min fine cast oskuld vilket är lite roligt. jag har fortfarande inte köppt någon fine cast själv hehe. Dom här salta killarna kommer att målas upp i guld. När jag hörde det så börja jag tänka på hellboy - the golden army . 




 Och nu till lite privata saker jag sitter och jobbar med, detta är projeckt x--2 som ska vara klart någon gång i sommar, den har ganska låg prio just nu. och jag sitter bara med det när jag har mycket extra tid för att kunna träna mig på att måla vissa tekniker. kan ni gissa vad det är för något ??? jag kommer att posta bilder på dom när allt är klart.



Mr:DJ spin that shit !!! jupp nu måste man ju fixa till sin warmachine arme så att man kan få spela slutet av nästa månad i uppsala på en 50P stemroll. Jag kan säga att det är ganska långa dagar när man sitter och jobbar med andras gubbar. och sen på kvällen ska man dra in ett par timmar på sina egna saker, men det är klart värt det för mig.


där har ni lite saker jag sitter och jobbar med just nu, blev en dunder post och jag kommer som sagt att posta mycket mer fram över.

glöm inte att följa mig på Twitter om ni vill veta vad som händer, sitter och skriver där en hel del nu. ni hittar mig på följande @muffinlove10 gå in följ och twittra mig med om ni vill.


muffin ^^

2 kommentarer:

  1. Härligt att se en stark nytändning det ser ut som att det kommer att bli en mycket intressant vår här på bloggen.

    SvaraRadera
  2. Ser lovande ut, ska bli spännande att se dej måla necrons.

    SvaraRadera