fredag 20 april 2012

Diorama WIP

För ett tag sedan fick jag en idé om att göra ett diorama med Space wolves och tyranids, sagt och gjort. Byggandet av modellerna skedd för några veckor sedan och lite grundläggande målning har gjorts då och då.

Nu har jag lagt "basen"(några skuggor/higlights) på en Tyranid och en Space wolves terminator. Dessa två modeller kommer att utgöra kärnan på dioramat och vara de mest centrala. Jag har planer på ytterligare en tyranid modell, vi får se. Dessa modeller är nu limmade på basen och härifrån gör jag de sista skuggorna/highligsten/battle damage på modellerna, sen skall basen fixas till.

Jag kände att jag var tvungen att göra så här för att känna att det faktiskt är ett projekt som kan bli klart. Några bilder i alla fall, ingen snoffsig fotouppställning nu, det kommer när den är klar.


3 kommentarer:

  1. Tack ska du ha. Med lite tur kan jag göra färdigt den i nästa vecka och posta lite ordentliga bilder på den.

    SvaraRadera